Ako to prebiehalo na východnej hranici počas Letního polního dne CB klubu Česká Lípa
Niekedy v máji mi píše Tomáš mobil na skype: “Zapni mikrofon, chce tě prezident.” Zapínam slúchadlá a mikrofón a už to drnčí: “Ahoj, Marconi, pojedeš i letos jako Áčko?”
Prípravy začali výberom kóty. Keďže som od Milana Senica vedel, že na Veľkú Javorinu (JN88UU) treba povolenie na vstup, skúsil som to oficiálnou cestou. Žiadosť napísaná za pár minút, priložený kolok 6,50 € a doporučene poslané na Okresný úrad Trenčín, odbor životného prostredia. Štátne orgány majú na takéto povolenia 30 dní, no už po 5 dňoch doporučený list, do vlastných rúk. Snáď už prišla odpoveď? Áno, ale problém: doplaťte 3,50 € a doložte súhlasy na vjazd od vlastníkov pozemkov. Nie je šanca zistiť majiteľov pozemkov a získať od nich súhlas, Javorina sa nekoná, náhradnou kótou bude chata Spartak na Kohútke (JN99CH). Z Roudnice prišli kontakty, majiteľovi chaty som napísal e-mail so žiadosťou postaviť stožiar s anténou v ich priestoroch. Odpoveď na druhý deň: “Máme v tom termínu dětský tábor, ale klidně přijeďte, elektrina není problém, ubytování, stravovaní taky.” Rozhodnuté…
Na druhý deň opäť obálka z Trenčína. Že by predsa? Žiaden strach, to mi len oznamujú, že …prerušujú správne konanie, kým doplatím… OK, beriem na vedomie.
Z domu vyrážam v sobotu krátko po 14. hodine. Pekelné teplo predpovedá nejakú búrku. Asfaltka zo slovenskej strany je obnovená, taká nie je miestami ani na diaľnici. O pol piatej som na chate. Vyhľadám pána chatára, dohodneme sa, kde sa rozložím, aby som nezavadzal deťom pri táborových hrách. Stanica je na skeneri a na magnetke a púšťam sa do stavby stožiara. Magirus nebol postavený asi tri roky, zisťujem, že dosť vyschol, mal som ho doma trochu naolejovať. Ale postupne ho horko-ťažko vysúvam do plnej výšky 10m, hore je Black Pirate. Začínajú otázky typu “co to tady stavíte?”
25 metrov koaxu presne dočiahne do auta. Prehadzujem z magnetky na veľkú anténu a na pásme sa objavuje ten pravý… bordel. Od Portugalska po Rusko, od Turecka po Anglicko… Všade od 26 po 28 MHz. No to teda bude zábava…
Palebné postavenie vo výške 900 m
Skúšam niekoľko spojení, najbližšie je Jordán Nový Jičín na Svinci, ktorý kričí, že odpojil anténu a utekal od nej preč, lebo je tam práve búrka. Pozriem tým smerom a ozaj, riadne zatiahnuté, blýska sa a … ide to ku mne(?) No super, špička antény v 15-16m je najvyšším bodom široko ďaleko. Búrka ma však obišla tak o 15 km a utíchla krátko pred 19. hodinou. Škoda, že s ňou nestíchol aj bordel na pásme…
Búrka a lejak na juhozápad odomňa. Jordán na severozápade to má ešte horšie.
Dve minútky hľadám ako tak čistý kanál a ideme: “Výzva LPD, výzva závod, tu je Alfa dvanásť.” Prvý sa ozýva Milan Senica ET-125 z Veľkej Javoriny. Milan totiž má celoročné povolenie na vjazd, vybavené ešte vlani za poplatok 6,50€ bez dokladovania ďalších súhlasov…
Mimochodom, týždeň pred súťažou ďalší list z Trenčína, že keďže som nedodal súhlasy a nedoplatil, tak správne konanie zastavujú. Ale môžem sa odvolať do 15 dní. OK, beriem na vedomie.
Závod sa rozbieha sľubne, ze 8 minút 5 spojení (ET-125, CL-57, ET-103, 108, 127) a zrazu nič. Až po pol hodine vykrikovania ET-119. Prvá alfa spravila len pár spojení. Chvíľami počujem pracovať ďalšie Alfy (Bohouš AA-56 mi prelieza reportom 42-44, ale bez odozvy na moje zavolanie, Honzu na Klínovci v diaľke viac tuším, ako počujem).
Počúvam sväté omše z anglicky hovoriacich krajín a vtedy som si spomenul na Karčiho Lučenec /p Harlov (UK). Hneď mu píšem SMS, nech zapne rádio a dohováram sa s ním na 22. hodinu. Pásmo sa postupne čistí, ruské taxislužby už slabnú, idú len angláni. O desiatej kričím na Karčiho, raz ho započujem, ale na spojenie to nie je… Po hodine prišlo SMS vysvetlenie: Karči nemá vhodnú anténu na CB.
Venujem sa ďalším Alfám, v prvej etape robím stanice len do 200 km. DX mám 182 km s Frantou Brancsouze (ET-129). ďalej to nešlo. Príčinou mohla byť aj doznievajúca búrka/dážď niekde nad stredom republiky.
Zopár pekných obrazov na oblohe pri utíchajúcej búrke a západe slnka
Večer sa parkovisko na Kohútke úplne vyprázdnilo. Pri mojom príchode bolo beznádejne plné.
Cez pauzu volám Honzovi CL-50 a TmR CL-31, či vôbec vysielajú. Honzo si vcelku pochvaľuje, na jednu Alfu robil minimálne 19 staníc. Potichu závidím… Snáď to v druhej etape bude lepšie. Ešte pokecám cez PMR s exp. Tygr na Stratenci 6 km odo mňa a zaliezam do spálňovej úpravy môjho Scenicu. Takmer ako v posteli, len trochu v kopci… Budík na telefóne ma vytrháva zo sna a prekvapene pozerám, kde som? Aha, blik, druhá etapa.
Preliezam k vysielačke a rozbieham sa. Asi 10 minút monitorujem pásmo, a chodí to o poznanie lepšie. Po prvej výzve ma volá Tomáš Kamenný vrch (ET-110). Report pre mňa len 33 ale ide to. Konečne prelieza viacej staníc z JN79. Západné Čechy stále nič. O druhej ráno prvýkrát JO70 (exp. Kečali, ET-121). Pred pol štvrtou ráno CL-31 ma volá Tomáš mobil Roudnice (dáva mi report 22, on u mňa buráca 55-56) – takmer 250 km, nič moc, ale pánboh zaplať aj za to.
12 minút pred koncom, keď už Slnko vylieza spoza kopcov, volá ET-104 (Sokol Dobříš). Podľa hlasu cítiť, akoby ani nedúfal, že ho počujem, ale išiel pekne 55. Je to môj DX = 305 km. Ešte dve-tri spojenia a je koniec. Podmienky v tomto roku neboli také ako vlani, spravil som takmer všetky stanice, ktoré ma zavolali, no počul som aj niekoľko ďalších. Ďakujem za ponuku zúčastniť sa LPD ako kontrolná stanica, ďakujem za všetky súťažné aj mimosúťažné spojenia a ak sa podarí, teším sa na stretnutie do Holíc.
mapka spojení stanice A-2xx
Polhodinka po skončení preteku. Dobré ráno!
Dovetok:
Týždeň po skončení LPD prišiel z Trenčína štvrtý list. Oznámili mi, že keďže som sa neodvolal, rozhodnutie o zastavení správneho konania je právoplatné. OK, beriem na vedomie…