Zimné prekvapenie

Zimný závod si z roka na rok získava vyššiu popularitu, ale to, čo sme zažili v januári tohto roka, to nemalo chybu…

Milan Senica pár dní po závode napísal: “Pozerám doručené denníky , 35 denníkov to snáď nepočítal nikto taký záujem.  Ak sa pozerám na rok 2012 s počtom 4 súťažiaci, tak CB prežíva malú renesanciu.”

Opäť to bolo pravé zimné počasie, ktoré preverilo portejblistov, fotky hovoria za všetko:

20180114_101400.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
exp. Pohádka /p Svahová JO60QN – bez snehu, zato s kvalitnou námrazou na všetkom

exp. Mafia /p Jančiarov kopec (JN98OM) – sneh, zima a mráz.

ZCBZ-2018-alan-trnava-03
Alan Trnava /p rozhľadňa Dolná Nitra (JN98DG) – južné Slovensko bez snehu.

HB9_2_dnes.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
exp. Radegast /p Křížový vrch (JN69OO) – bez snehu, ale reťaze boli nutné.

ZCBZ-2018-kriziaci-05
exp. Križiaci  /p Kukla (JN88PI) – padal mokrý sneh, ktorý všetko rozmočil.

 
exp. Integráč /p Kaktus Maják (JN98JS) – vonku mrzne, ale vo vnútri trenková teplota.

Mnohí účastníci začali krátko popoludní a končili večer, iní zasa začali neskôr a potiahli do polnoci a len zopár zostalo na príjme po celý čas súťaže. Určite si však pochvaľovali tí, ktorí držali mikrofón okolo 17-tej hodiny v sobotu podvečer. Najprv sa objavilo rušenie, praskot, no o chvíľu sa otvorilo DX okno. Kto bol pripravený, porobil krásne spojenia.

  1. exp. Radegast JN69OO – Dušan Rákoš, KN08RP, 609 km   
  2. exp. Radegast JN69OO – Michal Svidník, KN09SH, 603 km
  3. exp. Ferda /p JN69UT – Michal Svidník, KN09SH, 567 km  
  4. exp. Kleť /p JN78DU – Michal Svidník, KN09SH, 530 km
  5. exp. Kleť /p JN78DU – Dušan Rákoš, KN08RP, 525 km
  6. Jakub Řevnice /p JO60OK – Expedice Novohrad /p  JN98TM, 510 km
  7. exp. Pohádka JO60QN – Exp. Novohrad, JN98TM, 504 km
  8. exp. Radegast JN69OO – Dyno Poproč, KN08LR, 571 km
  9. exp. Pohádka JO60QN – exp. Krtko /p JN98PH,  495 km
  10. exp. Radegast JN69OO – Exp. Novohrad, JN98TM, 482 km
  11. exp. Pohádka /p JO60QN – exp. Mafia /p JN98OM, 478 km
  12. exp. Radegast /p JN69OO – Norbert Liptovský Mikuláš, JN99TC, 468 km
  13. exp. Radegast /p JN69OO – Smrečok Západné Tatry Smrečany, JN99TC, 468 km
  14. exp. Ferda /p JN69UT – exp. Novohrad /p JN98TM, 453 km  
  15. exp. Radegast /p JN69OO – Rapid Banská Bystrica, JN98PS, 451 km
  16. exp. Pohádka /p JO60QN – Jano Nové Zámky /p JN98LR, 450 km
  17. exp. Novohrad /p JN98TM – Vláďa Nezdice Na Šumave, JN69TE, 445 km
  18. exp. Pohádka /p JO60QN – exp. Baťovan /p JN98GM, 436 km
  19. exp. Ferda /p JN69UT – exp. Horec /p JN98OX, 408 km
  20. exp. Radegast /p JN69OO – Fero1 Žilina, JN99JE, 406 km

Všetky tieto spojenia (a mnoho ďalších tristovkových) bolo nadviazaných v rámci 15-20 minútového okna. Čo ho vyvolalo, je jednou veľkou záhadou, každopádne boli signály veľmi silné. Počuť sa s exp. Pohádka zo Svahovej na 436 km reálne reportami 59 / 59 sa mi podarilo prvýkrát…

Určite treba pochváliť všetkých operátorov, že prebiehajúce DX spojenia nerušili zbytočným brejkovaním. Myslím, že veľa cébečkárov robilo v minulosti DX spojenia s českými expedíciami Radegast (2006), Nordcapp (2008), Keltoi (2010), Balkán (2012), Iberia (2014), Viking (2016). Práve tu sa naučili, ako sa navzájom nerušiť, ale sa dovolať. Teraz sme tieto poznatky využili a aj v krátkom okne sa podarilo veľa dlhých spojení.

Krátko po skončení závodu začali prichádzať denníky. Najprv tie, ktoré obsahovali pár spojení, no postupne prichádzali logy s množstvom spojení, a začala nekonečná perepúť s mapami všetkého druhu. Až pri ich vyhodnocovaní som si uvedomil, že každý súťažiaci zadával skratku kraja inak. Niektorí v zátvorke, vtedy sa kraj zobrazil priamo pri volačke, iní za čiarkou ako poznámku a tie sa vo zverejnených denníkoch nezverejnia. Preto si súťažiaci nevedia odkontrolovať správnosť zápisu zrušeného (škrtnutého) spojenia. v prípade záujmu ho budem posielať mailom. Ako to vyriešiť do budúcna?

Najviac denníkov prišlo do “medzinárodnej” portejblovej kategórie C – až dvadsaťpať. Naopak poradie sme nevyhlásili v kategóriach B (len 2 denníky) a E (ani jeden denník). Víťazom blahoželáme a teší nás, že kvalitné denníky mnohí zaslali aj do Slovenskej portejblovej ligy, ktorá práve zimným závodom odštartovala sezónu 2018.

Dopočutia pri ďalších súťažiach.

> > > ZIMNÝ CB ZÁVOD – VÝSLEDKY < < < 

Marconi Partizánske (SK-424)

Loading

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY. Zálohujte si trvalý odkaz.

5 reakcií na Zimné prekvapenie

  1. Marconi PE povedal:

    Opravené, ospravedlňujem sa…

  2. Alan Trnava povedal:

    Ja len, že som nebol na JN98DP, ale JN98DG.
    Keby niekto chcel hľadať spomínanú rozhľadňu 🙂

  3. ex. Živčáková povedal:

    nuž, tak sme aspon skúsili 🙂 🙂 🙂

    -ďakujem všetkým za spojenie a príjemno-akčný zimný závod . V tom zapisovaní sa skúsime polepšiť, ale sranda bola, takže bojova úloha splnená.

    73 Jano-Korňa

    PS: Príde manželka neskôr z roboty, manžel sa jej pýta: “kde si bola drahá? však normálne chodíš o pol 5, si mohla aspon povedať kam pôjdeš, som začal o teba obávať”.
    – ” ale chcela som ťa prekvapiť, vieš oproti otvorili salón-krasy, tak som sa tam na dnes objednala”
    -chlap si ju obzrie a povie jej: “nooo ,tak si aspon skúsila”………………………..

  4. Venca Chotěšov povedal:

    Velké poděkování za bezvadný závod. Slováci na to mají asi nějaký patent jak oslovit zájemce o tento koníček. Ale ať je to jak chce, je to fajn když se námaha pořadatele takhle dokáže zúročit. Je to fajn když ty hodiny příprav pořadatele se takto ve výsledkové listině projeví. To se Marconi hned naleje do žil energie pro další ročník.
    Ještě jednou velký dík za velkou vydařenou práci .

    Venca CL39

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*