28. ročník
Organizátor: Slovenský CB rádioklub
Osoba poverená realizáciou súťaže: Martin Znášik, Marconi Partizánske, SK-424
1. Termín konania:
začiatok: 10. 8. 2024, 17:00 h,
koniec: 11. 8. 2024, 09:00 h.
CB poľný má dve etapy:
1. etapa: sobota, 17:00 h – 23:59:59 h
2. etapa: nedeľa, 02:00 h – 9:00 h
V druhej etape je možné uskutočniť spojenia aj s tými protistanicami, ktoré boli nadviazané v 1. etape.
2. Podmienky účasti:
Súťaže sa môže zúčastniť každý užívateľ CB rádiostanice za dodržania podmienok súťaže:
a) súťažiaci je povinný dodržiavať platné Všeobecné povolenie,
b) súťažiaci je povinný dodržiavať propozície súťaže,
c) súťažiaci musí vysielať z územia SR. Hraničné kóty sú povolené.
3. Technicko-prevádzkové podmienky:
a) Frekvencie: CB pásmo podľa VPR 19/2023, okrem kanála 9.
b) Na kanáli č. 1 je možné dávať len výzvu, nie uskutočňovať kompletné spojenia.
3. Štartovné:
a) Výška štartovného poplatku je dobrovoľná, zasiela sa po osobnom dohovore s tajomníkom SCBR.
4. Spojenia a staničný denník:
a) Súťažiaci (expedícia) sa hlási svojou volačkou (názvom expedičného tímu)
b) Súťažný denník musí v hlavičke obsahovať:
- volací názov expedície / jednotlivca
- lokátor miesta vysielania
- dátum a čas začiatku aj konca vysielania
- volačky operátorov a zapisovateľov,
Do poznámky je vhodné uviesť kontaktnú adresu, telefón alebo e-mail adresu,
c) Platné spojenie musí v denníku obsahovať:
-
- dátum a čas spojenia,
- volačku a domáce QTH protistanice (resp. názov expedície),
- reporty,
- lokátor,
- názov kóty je nepovinný údaj a na jeho absenciu sa nebude prihliadať.
d) Súťažný denník musí byť zaslaný na spracovanie do 18.8.2024, 23:59:59 h v digitálnej forme (výlučne vo formátoch CL6, XLS).
e) Ak súťažiaci nechce figurovať vo výsledkovej listine, môže poslať denník len pre kontrolu, čo uvedie v poznámke v hlavičke denníka.
f) Do súťaže sa započítavajú len spojenia so stanicami, ktoré sa nachádzajú na území Slovenska.
5. Za neplatné spojenia sa považujú:
a) spojenia uskutočnené v čase pred začiatkom a po ukončení súťaže / etapy,
b) opakované (duplicitné) spojenie v rámci jednej etapy; za duplicitné sa považuje aj spojenie so stanicou vysielajúcou z QTH a následne /m alebo /p,
c) spojenie realizované úplne alebo i čiastočne cez opakovače, hotspoty, internet, telefón, na iných pásmach a pod.,
d) spojenie sprostredkované treťou osobou,
e) neúplné spojenie podľa bodu 4.c)
f) spojenia, ktoré uskutočnia členovia expedície zapísaní v zozname operátorov na svoje volačky,
6. Miesto vysielania súťažnej stanice:
a) Výber miesta je len na súťažiacom. Ak sa na jednom mieste stretne viacero súťažiacich, záleží len na ich dohode. (Je vhodné o výbere kóty informovať vopred CB verejnosť prostredníctvom pásma, na stretnutiach, prostredníctvom internetu, aby nedochádzalo k zbytočným problémom. Zverejnením však nie je zabezpečená rezervácia kóty pre súťaž.)
b) Kóty, ktorými prechádza štátna hranica, sa smú použiť pri dodržaní bodu 2.
c) Súťažiaci počas celého trvania súťaže nesmie zmeniť miesto vysielania.
7. Systém bodovania:
Výsledok celkového počtu bodov tvorí súčet preklenutých km vo všetkých uznaných spojeniach, pričom 1 km = 1 bod.
Za spojenie so stanicou vo vlastnom lokátore mimo kóty súťažiaceho sa prideľuje jeden bod. V prípade rovnosti bodov rozhoduje:
a) vyšší počet spojení,
b) vyšší priemer km/QSO
c) vyššia nadmorská výška
8. Vyhodnotenie súťaže:
a) Usporiadateľ podľa prijatých denníkov zostaví celkové poradie.
b) S výsledkami súťaže bude oboznámená verejnosť prostredníctvom portálu SCBR, časopisu CB REPORT. Odovzdanie ocenení sa uskutoční počas jeseného CB stretnutia.
c) V prípade sporných situácií je rozhodnutie organizátora konečné.
9. Ceny za jednotlivé umiestnenia:
1. miesto: diplom + pohár + putovný pohár
2. miesto: diplom + pohár
3. miesto: diplom + pohár
Ostatným účastníkom bude k dispozícii účastnícky diplom v PDF formáte na stiahnutie.
áno to je možné, ale štamperlík(y) to vyriešia. Budú musieť ostať obaja na spoločnej kóte ako jedna expedícia, lebo už nebudú môcť šoférovať.
Ale zopár portejblov je zapísaných na titulnej stránke scbr.sk
Ok. Marconi vidím vtom maly problém.Je veľká pravdepodobnosť že sa na tej istej kóte stretnú dvaja súťažiaci.Keď inak nebude tak si dajú za štamplik
Gabo Vráble – nikde nie je žiadny zoznam, kóty sa pre súťaž nerezervujú. Ak niekto dá všeobecne na známosť, odkiaľ ide vysielať, je to len jeho dobrovoľné rozhodnutie.
Marconi zatiaľ som nenašiel ktoré portejble sú voľne a ktoré obsadené
Ahoj, asi malá chybka v propozicích. Rozsah frekvencí je zadán dobře ale kanály by to měly být 1 – 40 a 70 -80. Ne tedy 1 – 51. Ne všechny stanice mají i zobrazení frekvence.
Na všetkých. Závisí od toho, aké bude rušenie
Dobry deň.
Na akom kanály budu hlavne prebiehať spojenia?
Diki
Pro Sarumana Brno :
Sarumane nemusíš mít v žádném případě obavy, že s tebou nebude někdo chtít udělat QSO ani o to, že bude přeplněno, ani to, že budeš překážet. Kolektiv ČL jezdí již mnoho let na zahraniční expedice a máme za sebou asi již cca 50 zemí a děláme při expedici stovky QSO do obou republik najednou. Vzpomínám si, že to bylo při exp.Nordkap z Estonska při SK polním dnu a dělali jsme se soutěžícími jedno QSO za druhým i přesto, že nás nemohli počítat do soutěže. Zkrátka takové QSO někdy i 2500Km se neodmítají.
OK, ďakujem za info. Všeobecné povolenie mám naštudované, len teda zatiaľ som žiadnu súťažnú stanicu v SSB modulácii nepočul. Bude to asi tým, že SSB stanicu vlastním pomerne krátko.
…a výkon rieši bod 1
https://www.teleoff.gov.sk/data/files/25761.pdf
Stano, Všeobecné povolenie pre CB pásmo – č. VPR – 23/2012, bod. 9 : „…kanál 15 ako zvolávací kanál pre moduláciu SSB“
Stano, SSB moduláciu môžeš použiť, propozície to nezakazujú. Prečítaj si body 2 a 3
Bolo by možné do budúcna zmeniť pravidlá súťaží tak, že by sa jeden kanál vyhradil pre SSB moduláciu s max. povoleným výkonom?
Saruman, ak vylezieš na kopček do Alp počas akejkoľvek súťaže, budeš mať pásmo plné ľudí, ktorí budú chcieť urobiť s Tebou spojenie práve preto, že budeš raritnou stanicou a to i napriek tomu, že spojenie nebude platné do súťaže. „Posaď“ sa na jeden kanál a dávaj výzvy do sýtosti a všetci to budú rešpektovať-miesta je dosť aj pre Taxi aj pre kolečkárov aj pre súťažiacich …., ale to ako skúsený portejblista vieš veľmi dobre a preto nerozumiem Tvojej obave, že Ťa bude niekto vyhadzovať z pásma – jednoducho nieje dôvod. Teším sa na spojenie.
Myslím, že nebude žiadny problém so vzájomným rušením. Spojenia s tebou by sa však súťažiacim nepočítalo, ani keby neplatilo obmedzenie na SVK. Určite by bolo obmedzenie na SVK+CZE.
Ked sa pytas na spojenia, mozem Ti povedat len osobny nazor: robim vzdy vsetky spojenia bez ohladu na uzemne clenenie a sutaz. Uz som zazil aj dve sutazne exp na jednom kanali a nerusili sa.
Zdravím, to omezení na spojení na Slovensko má ještě jednu nevýhodu. Když v rámci jiné (české) akce vyjedu na zajímavou kótu, třeba do Alp, tak budu mít pásmo plné lidí, kteří se mnou nebudou chtít dělat spojení, přestože by to bylo zajímavé DX, a když budu vysílat, ať už třeba do ČR, budu vás mazat, protože jste do soutěže vyhradili skoro celé pásmo… Jak to chodí když máte tak dlouhé kolo? Budou se dělat celou noc soutěžní spojení, nebo se „trh nasytí“ a v pozdější noci bude možno dělat i nesoutěžní spojení? Nerad bych dělal náročnou expedici a táhl s sebou CB, aby mě pak někdo na 300km vyhazoval z pásma…
To bol len navrh o atraktivizaciu a dalsiu premennu. Inak s propoziciami logicky suhlasim a vidiet ze si presli urcitym vyvojom.
Ahoj Fíďo…
Takéto návrhy tu boli už od viacerých, ale nikto s takou súťažou na „trh“ nikdy neprišiel (teda aspoň na SR).
Poľný deň pre mňa býval najzaujímavejší a najtransparentnejší, keď sa počítali iba spojenia medzi súťažnými expedíciami (bez domasedov), potom sa to zmenilo, lebo si urobil 10-15 spojení a večer o 22h si mohol ísť domov, nakoľko si mal všetkých…
Tiež sa pamätám na zmenu v propozíciách, že súťažiť sa môže len z územia SR. Pred tým to tam nebolo a istá Exp.MAFIA si to namierila na najvyšší vrchol Maďarska – Kékeš (1017m-KN07AU) a porazila z tejto kóty aj Lomnický štít !!! Odvtedy nám „Marconi“ tieto výlety „zatrhol“ a všetci môžu vysielať len zo SR.
Ale aj tak sa dá taktizovať. Pamätám sa na roky, kedy pravidelne vyhrávala exp.K2 z Kráľovej Hole lebo bola najvýchodnejšie a „zarábala“ tak na všetkých spojeniach smerom na západ. Vtedy sa ale domasedi nepočítali.
Pohľad do minuloročných výsledkov hovorí, že už ani to neplatí…je potrebné ísť inam…kua ale KAM?????
Nechcem robiť súťaž ako je PE33, lebo by bola zasa rovnaká ako niečo iné. To sa mi nepáči. A myslíš si, že z Inovca sa dá vyhrať Slovenský CB PD? Sú tu iné kóty, z ktorých sa vyhráva. Z Inovca síce spravíš veľa spojení, ale s krátkym priemerom km/qso.
Takto sa ale vsetcia zidu na Inovci a este sa pobiju. Myslim si ze este zaujimavejsie by to bolo, ak by sa uplatnoval vyskovy koeficient, cim vyssie tym menej bodov za dosiahnute km. Nieco na styl PE33. To by sa este len pozeralo do mapy a ze kam ist a urcite by to pohlo s niektorymi poziciami vo vysledkovej listine.
Dakujem za vysvetlenie teraz to znie zaujimavo. V takomto pripade ideme teoretizovat nad vhodou kotou 🙂 a tesime sa dopocutia 73.
Ahoj Rado, Slovenský CB poľný deň má takto nastavené propozície už niekoľko rokov. Pri ich dolaďovaní sme sa snažili o niekoľko vecí.
V prvom rade vyrovnať rozdiely medzi východným a západným Slovenskom. Stanice na východe nemajú možnosť spraviť veľa spojení, pretože tam vysiela menej staníc. Tu na západe by na hodinu stačilo vyliezť na V. Javorinu a nasekať niekoľko desiatok 100- a viackilometrových spojení a jasne by si vyhral. Východniar nemá šancu… Pozri si napr slovenské poradie EBH, alebo Slovenskú portejblovú ligu – vyhrávajú stanice vysielajúce zo SK/CZ hranice. Prečo asi? Aktivita u západných susedov je omnoho vyššia.
Potom šlo aj o to, spraviť túto súťaž v niečom inou. A to v tom, že to bude národná súťaž. Samozrejme, že drvivá väčšina súťažiacich zároveň robí aj spojenia s českými protistanicami a potom posiela denníky dva – jeden do CBPD len so slovenskými stanicami a druhý do SPL – Slovenskej portejblovej ligy (niektorí aj do Českej CB ligy) so spojeniami SK+CZ.
Ak by každá súťaž mala mať rovnaké propozície, bolo by zbytočné robiť toľko súťaží. Slovenský CB poľný deň je tak trochu o teoretizovaní, z ktorej kóty na západnom Slovensku je možné spraviť stanice na východe republiky. Kto si dá trochu námahy a pohrabe sa v mapách, tak na to príde a má výhodu oproti ostatným.
Zdravim. Mam otazku. Jedna sa o bod cislo 4 pismeno f. Chcem vediet preco sa podla tohto bodu pocitaju spojenia iba zo SR? Aky toma zmysel? Ide nam o spopularizovanie CB a o zabavu a mam za to ze taketo obmedzenia tomu moc neprispeju. Alebo je tato sutaz rozdelena na CZ a SR? Prosim o vysvetkenie.